beoordeeld met een 8.2

hoe kan voip telefonie bijdragen aan klanttevredenheid?

VoIP telefonie, cloud telefonie, hosted telefonie. Het is allemaal hetzelfde: bellen via het internet. VoIP staat voor Voice Over Internet Protocol. Want achter het bellen naar je collega’s en externen zit een hele technische oplossing. Deze manier van bellen, waarmee je altijd bereikbaar kúnt zijn, kan je klanttevredenheid een boost geven. Hoe? Dat vertellen we je in deze blog.

waarom draagt voip bij aan klanttevredenheid?

Als bedrijf wil je zoveel mogelijk processen automatiseren en zorgen voor een goede workflow. Dit geldt ook voor je zakelijke telefonie. VoIP-technologie heeft namelijk allerlei functionaliteiten. Denk aan wachtrijen en een keuzemenu. Met deze functionaliteiten kan jij de controle houden over inkomende en uitgaande gesprekken. De bereikbaarheid van jouw bedrijf wordt zo een stuk beter. We geven je een paar voorbeelden van hoe je de klanttevredenheid nóg een tandje hoger kunt tillen met VoIP telefonie.

stroomlijnen met wachtrijen

Je kunt je proces beter stroomlijnen, door gebruik te maken van een keuzemenu. Je kent het wel: je belt bijvoorbeeld naar de huisarts, en krijgt een bandje te horen waarin je verschillende keuzes kunt maken. Toets 1 voor spoed, toets 2 om een herhaalrecept aan te vragen en toets 3 voor het maken van een afspraak. Zo’n keuzemenu zorgt ervoor dat de beller beter wordt geholpen, want die krijgt gelijk iemand aan de lijn die hem/haar verder kan helpen. Daarnaast helpt het voor jouw bedrijfsvoering, omdat je intern niet meer hoeft door te verbinden en gelijk de klant kunt helpen. Een win-win!

integratie met je crm

Wist je dat je VoIP telefonie ook kunt integreren met jouw CRM-systeem? Bij Speakup werken we daar ook mee. In een blog vertellen we wat dit voor ons oplevert. Een tipje van de sluier: voor ons is het dé manier om onze orders en tickets efficiënt te verwerken. Je kunt bijvoorbeeld bij een inkomende oproep zien wie er belt, doordat er een pop-up in je beeldscherm verschijnt. Hierdoor kan je de klant makkelijker en sneller helpen. Ook wordt je klantenservice hierdoor persoonlijker. Zeker in deze tijd waarin er veel digitaal contact is, kan dat net die extra service geven waar de klant naar zoekt.

optimale bereikbaarheid voor jouw klanten

Eén van de fijne functies van VoIP telefonie is de optimale bereikbaarheid. Je kunt namelijk ontzettend veel regelen in je cloud telefooncentrale. Denk aan belplannen, voicemail en het regelen van bereikbaarheid van collega’s. Tegenwoordig werken we namelijk op verschillende plekken: thuis, op kantoor of misschien ergens in een koffietent. Dit hybride werken kan perfect worden gecombineerd met VoIP telefonie. Door voor een goed belplan te zorgen, waardoor jouw klanten je goed kunnen bereiken, krijg je tevreden klanten.

wil jij meer weten over voip telefonie?

Ben jij benieuwd wat VoIP telefonie voor jouw bedrijf en klanttevredenheid kan betekenen? We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden. Ook voor VoIP geldt dat elk bedrijf anders is. Daarom kijken wij wat bij jou past. Klik hier om ons te bellen en een gesprek te plannen.

Wil je alvast meer lezen over de oplossingen die we hebben? Dan kan je op deze pagina verder lezen.

klaar om te verbinden?

Onze pioniers denken geheel vrijblijvend mee over jouw geschikte telefonie oplossing.

Vraag vandaag een offerte aan

Contactpersoon(Vereist)
Aantal gebruikers in je onderneming(Vereist)

contact opnemen

Heb je een vraag of interesse in onze dienstverlening? Wij helpen je graag op weg. Vul hier onderstaande formulier in zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.

Hoe wil je dat wij contact met je opnemen?

terugbelverzoek

Heb je een vraag of interesse in onze dienstverlening? Wij helpen je graag op weg. Laat een terugbelverzoek achter zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.