Bij ons kan je kiezen uit twee soorten toestellen. Gecertificeerde toestellen en ondersteunde toestellen.
De gecertificeerde toestellen zijn speciaal geselecteerd voor een optimale werking met Compass. Het installeren gaat daardoor heel eenvoudig.
De volgende toestellen zijn gecertificeerd:
De volgende toestellen worden ondersteund:
De volgende toestellen vallen onder ‘Known Working’:
Mocht je gebruik maken van een Trunk, dan ben je vrij om je eigen toestel te kiezen.
Wil je gebruik maken van een toestel dat hierboven niet vermeld wordt? Neem dan gerust even contact op met onze afdeling support via telefoonnummer 088-7732580 of verstuur je email naar support@speakup.nl.
Wij vertellen je graag waarom wij bovenstaande toestellen adviseren!
Heb je problemen met je toestel of heb je het idee dat deze defect is? Neem dan contact op zodat wij je kunnen helpen om een oplossing te vinden. Mocht het toestel daadwerkelijk defect zijn dan kun je het naar ons retour sturen.
Indien je vermoeden correct is en er daadwerkelijk iets mankeert aan het toestel, dan kun je het toestel
samen met het telefonisch door ons benoemde RMA-nummer retour sturen naar:
Speakup
Institutenweg 6
7521 PK Enschede
Voor de security van ons netwerk voeren wij wekelijks onderhoud uit. Dit gebeurt op woensdag van 22:00 tot 24:00 uur. Publicatie hiervan kan je vinden op onze statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (geplande) onderhoudswerkzaamheden.
Hier verschijnt automatisch bericht, zodra Speakup onderhoudswerkzaamheden gepland heeft aan het netwerk. Ontvang je normaal gesproken deze berichten omdat je je hier al voor hebt ingeschreven, dan is er geen sprake van onderhoud in de nabije toekomst. Ontvang je deze berichten niet en ben je Partner? Dan nodigen we je uit om je in te schrijven voor deze berichtgeving van jouw voorkeur op de Speakup Statuspagina.
Ben je klant? Dan kun je terecht bij jouw Speakup Partner. Deze zal je tijdig informeren als er onderhoud is waarvan je hinder kunt ondervinden.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden altijd aan om eerst te controleren of je internetverbinding nog werkt.
Hierna raden we je aan om een bezoek te brengen aan de Speakup Statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (gepland) onderhoud of een actief incident waar jij hinder van ondervindt.
Werkt je internetverbinding en is geeft onze statuspagina geen melding weer waar je hinder van ondervindt? Dan stellen we je de volgende vragen:
– het nummer waar vandaan wordt gebeld;
– het nummer waar naartoe gebeld wordt;
– datum en tijdstip van het gesprek;
– een korte omschrijving van het probleem.
Verzend de antwoorden op de vragen naar support@speakup.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.
Ben je klant van onze diensten? Dan vragen we je vriendelijk contact op te nemen met jouw Speakup Partner.
Onderhoud aan ons netwerk wordt meestal ’s nachts uitgevoerd om de impact op jouw bereikbaarheid te beperken.
Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud wordt uitgevoerd.
Onderhoud start doorgaans na 22:00 uur en zal afgerond zijn voor 06:00 de volgende dag.
Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud uitgevoerd wordt
Om de stabiliteit van het netwerk te garanderen zal er af en toe onderhoud worden uitgevoerd. Tijdens deze werkzaamheden wordt er automatisch overgeschakeld op een back-up netwerk. In de praktijk zul je daarom weinig hinder ondervinden van de onderhoudswerkzaamheden.
Als er onderhoud wordt uitgevoerd waarvan je wel last kunt hebben dan wordt dit één week van te voren aangekondigd per e-mail.
Speakup klanten zullen door hun partner op desbetreffende afgesproken wijze geïnformeerd worden omtrent onderhoud.
Verbind je telefoon via WiFi met het internet.
1. Selecteer “Instellingen” op het beginscherm
2. Selecteer “Mobiel netwerk”
3. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is*
4. Ga vervolgens naar www.speakup.nl/iphone/ en download en installeer het APN configuratie bestand.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.
1. Ga naar het startscherm
2. Ga naar “Instellingen”
3. Selecteer “Netwerk & Internet”
4. Selecteer “Mobiele netwerken”
5. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is
– Kies “Namen toegangspunten”
– Maak een “Nieuw Toegangspunt” aan (+ teken)
6. Vul nu per onderdeel de volgende gegevens in:
– Naam: Mobiel internet
– APN: mobilenet.works
– Bij de overige onderdelen hoef je niets in te vullen
7. Selecteer “Verificatietype” en vink “PAP” aan
8. Ga naar “Type toegangspunt”, voer in kleine letters de tekst “default” in en sla op
9. Vink “Mobiel Internet” aan en ga terug naar het startscherm,
10. Je toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Zet je toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.
1. Ga naar “Settings” / “Instellingen”
2. Selecteer “Access point” / “Toegangspunt”
3. In beeld verschijnt: T-Mobile NL is actief, tik op “Add” / “+”
4. Bij “Name” / “Naam” voer je in: Mobiel Internet
5. Bij “Acces point name” voer je in: mobilenet.works
6. De overige velden laat je leeg
7. Laat “Network Type” op IPv4 staan
8. Zet “Authentication type” / “Verificatietype” op PAP
9. Sla de instellingen op met het vinkje rechts
10. Kies “Accept”
Je ziet nu een waarschuwing dat er geen instellingen voor MMS zijn, tik nu op “OK”. Kies nu het net aangemaakte “Access point”.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.
Om ervoor te zorgen dat je gebruik kunt maken van dataroaming in het buitenland activeer je mobiel internet op je telefoon. Dit doe je door de drie bovenstaande items afhankelijk van je type telefoon te volgen: Hoe stel ik internet in op mijn mobiel? Zorg dat je minimaal één keer data gebruikt in Nederland om te controleren of de instellingen correct werken.
Controleer of dataroaming aanstaat op je mobiele telefoon, dit staat standaard namelijk uitgeschakeld. Als je ervoor kiest dataroaming uit te zetten als je in het buitenland bent – om kosten te besparen – dan kun je middels dezelfde stappen dataroaming ook uitschakelen.
Ja, dat kan in de meeste landen binnen de EU. We kunnen dit in uitzonderlijke gevallen niet voor elk land garanderen.
Voor de meest actuele informatie over mobiel gebruik in het buitenland kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of telefonisch contact met ons opnemen via 088-7732580.
Speakup maakt gebruik van het betrouwbare 3G-netwerk. De maximale datasnelheid die geboden kan worden is vanaf 14,4 Mbp en loopt op als je liever gebruik maakt van het 4G netwerk. Bij Speakup is het mogelijk hierin te wisselen.
Heb je vragen? Dan kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.
Door naar 1233 te bellen kun je je voicemail in- en uitschakelen wanneer je maar wilt. Ook kun je je persoonlijke welkomsttekst inspreken via dit telefoonnummer.
Door naar 1233 te bellen kun je de ingesproken voicemailberichten beluisteren.
Ja, dit is mogelijk! Hou er wel rekening mee dat het soms kan voorkomen dat een inkomend gesprek in het buitenland niet wordt doorgeschakeld naar voicemail.
Een hosted VoIP centrale is een digitale telefooncentrale. Deze benader je via het internet en er staat dus geen fysieke centrale meer bij jou op kantoor of in de serverruimte. Behalve dat het ruimte bespaart zijn er nog meer voordelen. Zo wordt de centrale in meerdere datacenters in Nederland gehost, waardoor flexibiliteit én betrouwbaarheid gegarandeerd zijn. Bovendien kun je gebruik maken van een innovatieve telefooncentrale zonder dat je hoeft te investeren in dure hardware die je in de toekomst weer moet vervangen.
Sinds VoIP een enorme groei heeft doorgemaakt zijn er ook meer VoIP providers om uit te kiezen. Om de beste match te vinden is het belangrijk dat de behoeften van jouw bedrijf in kaart zijn gebracht, hiermee kan je bekijken of een provider de juiste keuze is. Belangrijke dingen waar je rekening mee kunt houden zijn:
Met VoIP kun je draadloos bellen via het internet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van IP adressen. Met VoIP telefonie bel je niet meer via een analoge of digitale (ISDN) lijn, maar bel je via het internet. Een belangrijk verschil tussen digitaal bellen en internet bellen is dat digitale telefonie is aangesloten op een openbaar telefoonnetwerk.
De betekenis van VoIP is Voice Over Internet Protocol. Hiermee is het mogelijk om via internet te bellen in plaats van de traditionele digitale ISDN lijn. Het verschil hierin is dat het bellen via een digitale telefoon is aangesloten op een openbaar netwerk. Via dit netwerk wordt er gebeld naar andere telefoonnummers, dit is hetzelfde als bij een analoge lijn. Met VoIP bel je naar IP adressen in plaats van over een netwerk, hierdoor is de gesprekskwaliteit ook een stuk hoger.
Als je gebruik wilt maken van de diensten van Speakup dan raden wij je aan over te stappen op de hosted VoIP centrale van Speakup. Indien je huidige telefooncentrale nog niet is afgeschreven en je hier nog gebruik van wilt blijven maken dan is dit ook mogelijk. Neem contact met ons op om te bespreken wat er jouw geval precies mogelijk is.
Wil je overstappen naar Speakup, dan kun je direct al je nummerbehoud aanvragen. Wij zorgen er dan voor dat je huidige nummer wordt overgezet.
Je kunt tot twee maanden na opzegging van je contract bij je huidige provider nummerbehoud aanvragen. Na die twee maanden vervalt het recht op nummerbehoud.
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij Speakup dan regelen wij de overstap voor je. Het opzeggen van je oude abonnement wordt dus ook voor je geregeld. Zodra wij een akkoord hebben ontvangen voor het nummerbehoud, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail met de definitieve overstapdatum.
Voor zakelijke aansluitingen zijn er inderdaad kosten voor het meenemen van je nummer.De kosten hiervan kun je vinden op de overzichtspagina met onze tarieven. Hiernaast raden we je aan om te informeren bij jouw Speakup Partner of er een porteringsactie loopt, waardoor je mogelijk tijdelijk geen aansluitkosten betaalt.
Wil je overstappen maar is het contract bij je huidige provider is nog niet afgelopen, dan kun je dit bij de meeste providers afkopen. Je huidige provider kan je hier meer over vertellen.
Tijdens je aanvraag voor nummerbehoud kun je aangeven op welke datum je je huidige nummer wilt laten overzetten. Valt deze datum in het weekend of op een feestdag, dan geldt de eerstvolgende werkdag.
Let op: Houd rekening met een opzegtermijn van minimaal een maand. Na akkoord te hebben ontvangen van je huidige provider sturen we je een e-mail met de definitieve overstapdatum.
Je abonnement gaat in op het moment dat je nummer naar ons is overgezet. Je kunt al wel eerder gebruik maken van de diensten als je wilt. Je kunt dit aangeven op het aanmeldformulier.
Je kunt bij Speakup heel eenvoudig je gegevens wijzigen door een e-mail te sturen met daarin je bedrijfsnaam, debiteurnummer, adresgegevens en de nieuwe gegevens. Onderstaande gegevens kun je per e-mail wijzigen:
– adresgegevens
– IBAN nummer (je ontvangt van ons een nieuw incassonummer)
– bedrijfsnaam
De email kun je versturen naar finance@speakup.nl.
Iedere maand ontvang je van ons per e-mail je factuur op het door jou opgegeven e-mailadres. Wil je deze wijzigen? Volg dan de stappen zoals benoemd onder “hoe wijzig ik mijn gegevens”.
Mocht je een factuur willen opvragen, dan kan dat door een e-mail te sturen naar finance@speakup.nl.
Ja hoor, dat kan. Stuur voor het wijzigen van je abonnement een e-mail naar servicedesk@speakup.nl. Vermeld daarbij je bedrijfsnaam, debiteurnummer en de gewenste wijziging. Wij zullen je abonnement vervolgens aanpassen bij de eerstvolgende gelegenheid.
Stuur een mail naar opzegging@speakup.nl met daarin de volgende gegevens:
– je bedrijfsnaam
– de datum van opzegging
– welke diensten je wilt opzeggen
– Bij voorkeur voorzien van de reden van opzegging
Ja, bij Speakup kun je naast je factuur ook een CSV-bestand met je gespreksgegevens van die maand ontvangen. Hierin wordt aangegeven:
– vanaf welk nummer er gebeld is,
– naar welk nummer er gebeld is,
– hoelang er gebeld is,
– de kosten per gesprek
In verband met de privacywetgeving kunnen deze bestanden tot maximaal drie maanden in het verleden worden opgevraagd.
Inloggen
Inloggen op vast & mobiel is eigenlijk heel makkelijk. Je moet het alleen even weten. Volg dit stappenplan als je wilt inloggen:
* Jouw extensie is jouw persoonlijke telefoonnummer, deze bestaat uit drie cijfers. Bijvoorbeeld: 123.
Uitloggen
Je kunt doorverbinden met en zonder ruggespraak. Met ruggespraak houdt in dat je eerst degene aan de telefoon krijgt naar wie je het gesprek doorverbind (bijvoorbeeld jouw collega).
Doorverbinden met ruggespraak:
Doorverbinden zonder ruggespraak:
Staat jouw vraag hier niet tussen? Wij beantwoorden deze alsnog graag. Stel je vraag hier en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Institutenweg 6
7521 PK Enschede