faq

Welkom op onze pagina met veelgestelde vragen. Hopelijk helpt dit je verder met je zoektocht naar een goede oplossing. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen. We helpen je graag verder.

vragen over toestellen

+ -
Welke toestellen worden ondersteund door Speakup Compass?
  • Gecertificeerd: het toestel is getest en wordt gesupport door ons. Onze support afdeling kent deze toestellen goed zal deze altijd adviseren.
  • Ondersteund: sommige toestellen zijn niet gecertificeerd, maar kunnen we werkbaar krijgen op ons platform en hier zelfs support op bieden.
  • Known working: sommige toestellen krijgen deze titel wanneer we weten dat ze functioneren op het platform, maar wij geen tot geringe support bieden. Deze zullen nooit geadviseerd worden.
+ -
Welke gecertificeerde toestellen biedt Speakup?

Bij ons kan je kiezen uit twee soorten toestellen. Gecertificeerde toestellen en ondersteunde toestellen.

De gecertificeerde toestellen zijn speciaal geselecteerd voor een optimale werking met Compass. Het installeren gaat daardoor heel eenvoudig.

De volgende toestellen zijn gecertificeerd:

  • Snom D715
  • Snom D725
  • Yealink T46S
  • Yealink T42S
  • Yealink T40S

De volgende toestellen worden ondersteund:

  • Snom D717
  • Snom D735
  • Snom D765
  • Snom D785
  • Snom WiMi Conference
  • Snom M700 Dect Station
  • Snom M300 Dect Station
  • Snom M215 Dect Station
  • Snom M85 Handset
  • Snom M65 Handset
  • Snom M25 Handset
  • Yealink W52 serie
  • Yealink W56 serie
  • Robin Intercom

De volgende toestellen vallen onder ‘Known Working’:

  • SoundPoint IP 335
  • SoundPoint IP 650
  • Polycom VVX400
  • Grandstream GXP2000
  • Tiptel / Escene HS108N

 

Mocht je gebruik maken van een Trunk, dan ben je vrij om je eigen toestel te kiezen.

+ -
Mijn toestel staat er niet bij, wordt deze ondersteund?

Wil je gebruik maken van een toestel dat hierboven niet vermeld wordt? Neem dan gerust even contact op met onze afdeling support via telefoonnummer 088-7732580 of verstuur je email naar support@speakup.nl.

Wij vertellen je graag waarom wij bovenstaande toestellen adviseren!

+ -
Mijn toestel werkt niet, wat kan ik nu doen?

Heb je problemen met je toestel of heb je het idee dat deze defect is? Neem dan contact op zodat wij je kunnen helpen om een oplossing te vinden. Mocht het toestel daadwerkelijk defect zijn dan kun je het naar ons retour sturen.

Indien je vermoeden correct is en er daadwerkelijk iets mankeert aan het toestel, dan kun je het toestel
samen met het telefonisch door ons benoemde RMA-nummer 
retour sturen naar:

Speakup
Institutenweg 6
7521 PK Enschede

onderhoud & incidenten

+ -
Is er onderhoud gepland?

Voor de security van ons netwerk voeren wij wekelijks onderhoud uit. Dit gebeurt op woensdag van 22:00 tot 24:00 uur. Publicatie hiervan kan je vinden op onze statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (geplande) onderhoudswerkzaamheden.

Hier verschijnt automatisch bericht, zodra Speakup onderhoudswerkzaamheden gepland heeft aan het netwerk. Ontvang je normaal gesproken deze berichten omdat je je hier al voor hebt ingeschreven, dan is er geen sprake van onderhoud in de nabije toekomst. Ontvang je deze berichten niet en ben je Partner? Dan nodigen we je uit om je in te schrijven voor deze berichtgeving van jouw voorkeur op de Speakup Statuspagina.

Ben je klant? Dan kun je terecht bij jouw Speakup Partner. Deze zal je tijdig informeren als er onderhoud is waarvan je hinder kunt ondervinden.

+ -
Ik ben niet meer bereikbaar, wat kan ik nu doen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden altijd aan om eerst te controleren of je internetverbinding nog werkt.

Hierna raden we je aan om een bezoek te brengen aan de Speakup Statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (gepland) onderhoud of een actief incident waar jij hinder van ondervindt.

Werkt je internetverbinding en is geeft onze statuspagina geen melding weer waar je hinder van ondervindt? Dan stellen we je de volgende vragen:

– het nummer waar vandaan wordt gebeld;

– het nummer waar naartoe gebeld wordt;

– datum en tijdstip van het gesprek;

– een korte omschrijving van het probleem.

Verzend de antwoorden op de vragen naar support@speakup.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.

Ben je klant van onze diensten? Dan vragen we je vriendelijk contact op te nemen met jouw Speakup Partner.

+ -
Wanneer voeren jullie onderhoud uit aan de oplossingen?

Onderhoud aan ons netwerk wordt meestal ’s nachts uitgevoerd om de impact op jouw bereikbaarheid te beperken.

Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud wordt uitgevoerd.

Onderhoud start doorgaans na 22:00 uur en zal afgerond zijn voor 06:00 de volgende dag.

+ -
Ben ik tijdens onderhoudswerkzaamheden bereikbaar?

Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud uitgevoerd wordt

Om de stabiliteit van het netwerk te garanderen zal er af en toe onderhoud worden uitgevoerd. Tijdens deze werkzaamheden wordt er automatisch overgeschakeld op een back-up netwerk. In de praktijk zul je daarom weinig hinder ondervinden van de onderhoudswerkzaamheden.

Als er onderhoud wordt uitgevoerd waarvan je wel last kunt hebben dan wordt dit één week van te voren aangekondigd per e-mail.

Speakup klanten zullen door hun partner op desbetreffende afgesproken wijze geïnformeerd worden omtrent onderhoud.

vragen over speakup mobiel

+ -
Hoe stel ik Speakup Mobiel Internet in op iPhone?

Verbind je telefoon via WiFi met het internet.

1. Selecteer “Instellingen” op het beginscherm

2. Selecteer “Mobiel netwerk”

3. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is*

4. Ga vervolgens naar www.speakup.nl/iphone/ en download en installeer het APN configuratie bestand.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

+ -
Hoe stel ik Speakup Mobiel internet in op Android?

1. Ga naar het startscherm

2. Ga naar “Instellingen”

3. Selecteer “Netwerk & Internet”

4. Selecteer “Mobiele netwerken”

5. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is

– Kies “Namen toegangspunten”
– Maak een “Nieuw Toegangspunt” aan (+ teken)

6. Vul nu per onderdeel de volgende gegevens in:

– Naam: Mobiel internet
– APN: mobilenet.works
– Bij de overige onderdelen hoef je niets in te vullen

7. Selecteer “Verificatietype” en vink “PAP” aan

8. Ga naar “Type toegangspunt”, voer in kleine letters de tekst “default” in en sla op

9. Vink “Mobiel Internet” aan en ga terug naar het startscherm,

10. Je toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Zet je toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

+ -
Hoe stel ik Speakup Mobiel Internet in op Windows Phone?

1. Ga naar “Settings” / “Instellingen”

2. Selecteer “Access point” / “Toegangspunt”

3. In beeld verschijnt: T-Mobile NL is actief, tik op “Add” / “+”

4. Bij “Name” / “Naam” voer je in: Mobiel Internet

5. Bij “Acces point name” voer je in: mobilenet.works

6. De overige velden laat je leeg

7. Laat “Network Type” op IPv4 staan

8. Zet “Authentication type” / “Verificatietype” op PAP

9. Sla de instellingen op met het vinkje rechts

10. Kies “Accept”

Je ziet nu een waarschuwing dat er geen instellingen voor MMS zijn, tik nu op “OK”. Kies nu het net aangemaakte “Access point”.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

+ -
Hoe schakel ik dataroaming in of uit?

Om ervoor te zorgen dat je gebruik kunt maken van dataroaming in het buitenland activeer je mobiel internet op je telefoon. Dit doe je door de drie bovenstaande items afhankelijk van je type telefoon te volgen: Hoe stel ik internet in op mijn mobiel? Zorg dat je minimaal één keer data gebruikt in Nederland om te controleren of de instellingen correct werken.

Controleer of dataroaming aanstaat op je mobiele telefoon, dit staat standaard namelijk uitgeschakeld. Als je ervoor kiest dataroaming uit te zetten als je in het buitenland bent – om kosten te besparen – dan kun je middels dezelfde stappen dataroaming ook uitschakelen.

+ -
Kan ik buiten de EU bellen met Speakup Mobiel?

Ja, dat kan in de meeste landen binnen de EU. We kunnen dit in uitzonderlijke gevallen niet voor elk land garanderen.

Voor de meest actuele informatie over mobiel gebruik in het buitenland kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of telefonisch contact met ons opnemen via 088-7732580.

+ -
Welke datasnelheid biedt Speakup Mobiel?

Speakup maakt gebruik van het betrouwbare 3G-netwerk. De maximale datasnelheid die geboden kan worden is vanaf 14,4 Mbp en loopt op als je liever gebruik maakt van het 4G netwerk. Bij Speakup is het mogelijk hierin te wisselen.

Heb je vragen? Dan kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

vragen over voicemail

+ -
Hoe kan ik mijn voicemail in- en uitschakelen?

Door naar 1233 te bellen kun je je voicemail in- en uitschakelen wanneer je maar wilt. Ook kun je je persoonlijke welkomsttekst inspreken via dit telefoonnummer.

+ -
Hoe kan ik mijn voicemailberichten beluisteren?

Door naar 1233 te bellen kun je de ingesproken voicemailberichten beluisteren.

+ -
Kan ik in het buitenland gebruik maken van mijn voicemail?

Ja, dit is mogelijk! Hou er wel rekening mee dat het soms kan voorkomen dat een inkomend gesprek in het buitenland niet wordt doorgeschakeld naar voicemail.

vragen over voip centrale

+ -
Wat is een hosted VoIP telefooncentrale?

Een hosted VoIP centrale is een digitale telefooncentrale. Deze benader je via het internet en er staat dus geen fysieke centrale meer bij jou op kantoor of in de serverruimte. Behalve dat het ruimte bespaart zijn er nog meer voordelen. Zo wordt de centrale in meerdere datacenters in Nederland gehost, waardoor flexibiliteit én betrouwbaarheid gegarandeerd zijn. Bovendien kun je gebruik maken van een innovatieve telefooncentrale zonder dat je hoeft te investeren in dure hardware die je in de toekomst weer moet vervangen.

+ -
Welke VoIP provider moet ik kiezen?

Sinds VoIP een enorme groei heeft doorgemaakt zijn er ook meer VoIP providers om uit te kiezen. Om de beste match te vinden is het belangrijk dat de behoeften van jouw bedrijf in kaart zijn gebracht, hiermee kan je bekijken of een provider de juiste keuze is. Belangrijke dingen waar je rekening mee kunt houden zijn:

  • Bekijk welke VoIP providers er zijn
  • Bekijk de beltarieven en hoe deze in elkaar steken 
  • Bekijk de kwaliteit van de telefoongesprekken
  • Zorg ervoor dat uw IP PBX (dit is een privé telefoonnetwerk dat binnen een bedrijf wordt gebruikt) goed kan functioneren in samenwerking met VoIP provider
  • Zet betrouwbaarheid en service altijd op nummer één
+ -
Is VoIP draadloos?

Met VoIP kun je draadloos bellen via het internet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van IP adressen. Met VoIP telefonie bel je niet meer via een analoge of digitale (ISDN) lijn, maar bel je via het internet. Een belangrijk verschil tussen digitaal bellen en internet bellen is dat digitale telefonie is aangesloten op een openbaar telefoonnetwerk.

+ -
Waar staat VoIP voor?

De betekenis van VoIP is Voice Over Internet Protocol. Hiermee is het mogelijk om via internet te bellen in plaats van de traditionele digitale ISDN lijn. Het verschil hierin is dat het bellen via een digitale telefoon is aangesloten op een openbaar netwerk. Via dit netwerk wordt er gebeld naar andere telefoonnummers, dit is hetzelfde als bij een analoge lijn. Met VoIP bel je naar IP adressen in plaats van over een netwerk, hierdoor is de gesprekskwaliteit ook een stuk hoger.

+ -
Kan ik mijn huidige telefooncentrale behouden en Speakup klant worden?

Als je gebruik wilt maken van de diensten van Speakup dan raden wij je aan over te stappen op de hosted VoIP centrale van Speakup. Indien je huidige telefooncentrale nog niet is afgeschreven en je hier nog gebruik van wilt blijven maken dan is dit ook mogelijk. Neem contact met ons op om te bespreken wat er jouw geval precies mogelijk is.

over nummerbehoud

+ -
Hoe vraag ik nummerbehoud aan bij Speakup?

Wil je overstappen naar Speakup, dan kun je direct al je nummerbehoud aanvragen. Wij zorgen er dan voor dat je huidige nummer wordt overgezet.

+ -
Kan ik op een later moment nummerbehoud aanvragen?

Je kunt tot twee maanden na opzegging van je contract bij je huidige provider nummerbehoud aanvragen. Na die twee maanden vervalt het recht op nummerbehoud.

+ -
Moet ik zelf mijn contract opzeggen bij mijn huidige provider?

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij Speakup dan regelen wij de overstap voor je. Het opzeggen van je oude abonnement wordt dus ook voor je geregeld. Zodra wij een akkoord hebben ontvangen voor het nummerbehoud, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail met de definitieve overstapdatum.

+ -
Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van nummerbehoud?

Voor zakelijke aansluitingen zijn er inderdaad kosten voor het meenemen van je nummer.De kosten hiervan kun je vinden op de overzichtspagina met onze tarieven. Hiernaast raden we je aan om te informeren bij jouw Speakup Partner of er een porteringsactie loopt, waardoor je mogelijk tijdelijk geen aansluitkosten betaalt.

+ -
Kan ik overstappen voor het einde van mijn huidige contract?

Wil je overstappen maar is het contract bij je huidige provider is nog niet afgelopen, dan kun je dit bij de meeste providers afkopen. Je huidige provider kan je hier meer over vertellen.

+ -
Wanneer wordt mijn nummer overgezet als ik mijn nummer wil behouden?

Tijdens je aanvraag voor nummerbehoud kun je aangeven op welke datum je je huidige nummer wilt laten overzetten. Valt deze datum in het weekend of op een feestdag, dan geldt de eerstvolgende werkdag.

Let op: Houd rekening met een opzegtermijn van minimaal een maand. Na akkoord te hebben ontvangen van je huidige provider sturen we je een e-mail met de definitieve overstapdatum.

+ -
Wanneer gaat mijn abonnement in als ik nummerbehoud heb aangevraagd?

Je abonnement gaat in op het moment dat je nummer naar ons is overgezet. Je kunt al wel eerder gebruik maken van de diensten als je wilt. Je kunt dit aangeven op het aanmeldformulier.

administratieve vragen

+ -
Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je kunt bij Speakup heel eenvoudig je gegevens wijzigen door een e-mail te sturen met daarin je bedrijfsnaam, debiteurnummer, adresgegevens en de nieuwe gegevens. Onderstaande gegevens kun je per e-mail wijzigen:

– adresgegevens
– IBAN nummer (je ontvangt van ons een nieuw incassonummer)
– bedrijfsnaam

De email kun je versturen naar finance@speakup.nl.

+ -
Waar vind ik mijn facturen?

Iedere maand ontvang je van ons per e-mail je factuur op het door jou opgegeven e-mailadres. Wil je deze wijzigen? Volg dan de stappen zoals benoemd onder “hoe wijzig ik mijn gegevens”.

Mocht je een factuur willen opvragen, dan kan dat door een e-mail te sturen naar finance@speakup.nl.

+ -
Kan ik mijn abonnement aanpassen?

Ja hoor, dat kan. Stuur voor het wijzigen van je abonnement een e-mail naar servicedesk@speakup.nl. Vermeld daarbij je bedrijfsnaam, debiteurnummer en de gewenste wijziging. Wij zullen je abonnement vervolgens aanpassen bij de eerstvolgende gelegenheid.

+ -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Stuur een mail naar opzegging@speakup.nl met daarin de volgende gegevens:

– je bedrijfsnaam
– de datum van opzegging
– welke diensten je wilt opzeggen
– Bij voorkeur voorzien van de reden van opzegging

+ -
Kan ik een gespecificeerde rekening ontvangen?

Ja, bij Speakup kun je naast je factuur ook een CSV-bestand met je gespreksgegevens van die maand ontvangen. Hierin wordt aangegeven:

– vanaf welk nummer er gebeld is,
– naar welk nummer er gebeld is,
– hoelang er gebeld is,
– de kosten per gesprek

In verband met de privacywetgeving kunnen deze bestanden tot maximaal drie maanden in het verleden worden opgevraagd.

vragen over vast & mobiel

+ -
Hoe log ik in en uit met vast & mobiel?

Inloggen

Inloggen op vast & mobiel is eigenlijk heel makkelijk. Je moet het alleen even weten. Volg dit stappenplan als je wilt inloggen:

  • Ga op je telefoon naar je ’toetsen’;
  • Vul in: *1*[jouw extensie*]. Is jouw extensie 123? Dan vul je dus het volgende in: *1*123;
  • Nu ben je ingelogd.

* Jouw extensie is jouw persoonlijke telefoonnummer, deze bestaat uit drie cijfers. Bijvoorbeeld: 123.

Uitloggen

  • Ga naar ’toetsen;
  • Kies: *1*;
  • Je bent nu uitgelogd.
+ -
Hoe verbind ik gesprekken door met vast & mobiel?

Je kunt doorverbinden met en zonder ruggespraak. Met ruggespraak houdt in dat je eerst degene aan de telefoon krijgt naar wie je het gesprek doorverbind (bijvoorbeeld jouw collega).

Doorverbinden met ruggespraak:

  • Klik op ’toetsen’;
  • Druk in: *4;
  • Je hoort nu een transfer, typ vervolgens de extensie in van degene naar wie je wilt doorverbinden;
  • Je krijgt nu die persoon aan de lijn. Geef je informatie door en hang vervolgens op;
  • Je hebt nu de persoon doorverbonden.

 

Doorverbinden zonder ruggespraak:

  • Klik op ’toetsen’;
  • Druk in: *8;
  • Je hebt nu iemand rechtstreeks doorverbonden.

stel hier je overige vragen

Staat jouw vraag hier niet tussen? Wij beantwoorden deze alsnog graag. Stel je vraag hier en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Institutenweg 6
7521 PK Enschede

088 - 773 25 87