Een paar vragen aan onze nieuwe medewerker: Thomas Nijenhuis

Ik ben Thomas Nijenhuis en ik ben sinds oktober aan het werk bij Speakup als online marketeer. Drie jaar geleden studeerde ik af bij Speakup. Heb vervolgens bij twee bedrijven gewerkt en ben nu weer terug.

Waarom heb je er weer voor gekozen om voor Speakup aan de slag te gaan?

In de periode dat ik bij andere bedrijven werkte, heb ik Speakup altijd in de gaten gehouden. Ik bekeek periodiek de vacaturepagina. Aangezien ik het bedrijf zag als een mogelijkheid in de toekomst. Ik ben achteraf blij dat ik niet meteen bij Speakup ben gaan werken, aangezien ik in de drie jaar na mijn afstuderen heel wat ervaring en kennis heb opgedaan (kennis die ik niet in de collegezalen heb geleerd).

Wat zou je een potentiële nieuwe collega vertellen om hem of haar te overtuigen om bij de Speakup te komen werken?

Speakup is een innoverende partij en dat maakt de marketing leuk. Ik zou niet willen zeggen makkelijker, maar de wil is er. Dat komt ook door de vrijheid die je krijgt. Een vrijheid die door het bedrijf gevierd wordt, maar waar ook voor gewaarschuwd wordt, want je moet wel om kunnen gaan met die vrijheid. Er zijn geen managers en iedereen stuurt zichzelf aan. Dat wordt vaak omschreven ‘als ieder voor zich en God voor ons allen’ , maar dat is het absoluut niet. Het is meer: dit is het doel en ieder werkt daar op zijn of haar manier naartoe (althans zo ervaar ik het). Daardoor lijkt het werk erg op dat van een freelancer, maar dan wel een freelancer zonder administratieve rompslomp en met een flinke dosis zekerheid.

Op welke tijden werk jij het liefst en ben je het meest productief?

Tijden maken mij niet zo heel veel uit, productief zijn daarentegen wel. Ik denk dat productiviteit met focus te maken heeft. Ik weet van mezelf dat ik mij het beste kan focussen op één beeldscherm bijvoorbeeld. Het lijkt handig om meerdere beeldschermen te hebben, want dan kun je het overzichtelijk houden, dat vind ik onzin. Je hebt niet meer overzicht, je doet gewoon te veel voor één beeldscherm. De kaders van je beeldscherm zijn op dat moment de kaders van je focus en werkcapaciteit, dat moet je niet gaan oprekken.

Met één beeldscherm heb je ook overzicht, alleen kun je dan minder doen en dat is precies goed: wees niet te bang dat je te weinig doet, denk eerder dat je te veel doet en je doet al gauw te veel. Het gaat er niet om hoeveel je doet, het gaat om de kwaliteit die je levert (een theoretisch cliché, waar in de praktijk doorgaans niets van overblijft). Sinds ik niet meer met meerdere beeldschermen werk, ben ik minder overprikkeld en is mijn focus beter. Daarnaast sluit ik alle programma’s af waar ik op dat moment niet mee werk. Terwijl ik dit schrijf, werk ik in Word en heb ik alle andere programma’s afgesloten (ook chatprogramma’s!).

Wat vind jij het belangrijkst in jouw vak en baan?

Binnen online marketing is er niets belangrijker dan data bijhouden en daarmee bedoel ik niet privégegevens (niet schrikken ;)). Ik bedoel data van de website, want alleen dan kun je successen vieren en successen vieren is een absolute must! Groot of klein, boeit niet: elk resultaat is er één.

Ik houd van resultaten en of dat nou grote of kleine resultaten zijn, maakt mij niet zo veel uit. Een team met een compacte heldere visie onthoudt waarom het doet wat het doet. Dit jaar liep ik de halve marathon van Enschede. Eindtijd: 1 uur en 53 minuten. Nadat ik over de finish kwam was ik super blij, maar eigenlijk ben ik de hele loop super blij geweest. Ik vierde namelijk niet dat ik 21 km had hardgelopen, de hele afstand heb ik 21 keer gevierd dat ik één kilometer had hardgelopen: kleine resultaten werken toe naar een groot resultaat en het is ontzettend belangrijk die kleine resultaten niet voor lief te nemen, maar te vieren.

Het proces van de kleine resultaten is er één die ontzettend motiveert. De werkdruk is matig tot klein, maar de voldoening is altijd voldoende: elke dag een klein succesje, zijn vijf successen in de week: klinkt voor mij als een prima werkweekje!

klaar om te verbinden?

Onze pioniers denken geheel vrijblijvend mee over jouw geschikte telefonie oplossing.

contact opnemen

Heb je een vraag of interesse in onze dienstverlening? Wij helpen je graag op weg. Vul hier onderstaande formulier in zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.

Hoe wil je dat wij contact met je opnemen?

terugbelverzoek

Heb je een vraag of interesse in onze dienstverlening? Wij helpen je graag op weg. Laat een terugbelverzoek achter zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.

Vraag vandaag een offerte aan

Contactpersoon(Vereist)
Aantal gebruikers in je onderneming(Vereist)