Het barst van de providers van (VoIP) telecomdiensten, zeker in de zakelijke markt. Wij zijn een van de weinige aanbieders die zowel operator als provider zijn.
Waar zit het verschil? Een VoIP provider levert telefonie en doet daarvoor beroep op de (telecommunicatie)netwerken van operators. Wij als operator, hebben ons eigen netwerk waarop wij tevens onze diensten leveren. Hierdoor hebben wij zelf de regie en bewaking over het netwerk en waarborgen wij jouw privacy en veiligheid.
Doordat je telefooncentrale via het internet overal bereikbaar is, heb jij vrijheid in waar en wanneer je bereikbaar bent.
Opschalen en afschalen vereist geen nieuwe apparatuur. Richt je virtuele telefooncentrale eenvoudig in via een webpagina.
Wij hebben ons eigen netwerk, en daar zijn we heel trots op. Dat maakt ons zowel VoIP provider als operator.
Om te bellen moet je een telefoonnummer hebben. Zo’n telefoonnummer staat geregistreerd bij een van de vele operators wereldwijd. Bel je iemand die bij een andere operator zit, dan moet er een verbinding gelegd worden tussen de twee netwerken. Wereldwijde afspraken zorgen ervoor dat dit kan. Vroeger gebeurde dat met het zogeheten SS7 protocol, tegenwoordig gaat het vrijwel overal via SIP (Session Initiation Protocol).
Gelukkig betekent dat niet dat iedere operator met iedere andere operator rechtstreeks verbonden moet zijn, maar zijn er operators die ook doorgeefluik spelen voor anderen. Zo kan uiteindelijk vrijwel altijd een verbinding worden gemaakt. Er zijn alleen veel verschillende routes mogelijk, de één net even beter of goedkoper dan de ander. Speakup is verbonden met alle grotere operators in Nederland en kan zo zelf bepalen hoe wij het gesprek routeren. Zo zorgen wij voor de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Om de verbindingen tussen de beller en netwerken zo efficiënt en flexibel te laten lopen en onze diensten te kunnen leveren hebben wij onze eigen fysieke infrastructuur opgezet. Zo zijn alle cruciale componenten op meerdere plekken in Nederland, en in meervoud, ondergebracht bij datacentra. Dit draagt bij aan Network Resilience, de weerbaarheid tegen uitval van sites en onderdelen. Mocht er op één van de locaties iets uitvallen, dan kunnen wij onze diensten wel blijven leveren. Uiteraard is voorkomen beter dan genezen dus wordt ons netwerk 24/7 in de gaten gehouden door onze netwerkspecialisten.
100% garantie bestaat niet. Hoewel wij geen moeite sparen om een zo robuust mogelijke dienst te realiseren gaat het heel soms fout. Wij proberen dit dan zo snel mogelijk op te lossen. Over incidenten zijn wij transparant, de status van ons netwerk is te zien op onze statuspagina.
institutenweg 6
7521 PK Enschede
Heb je een vraag of interesse in onze dienstverlening? Wij helpen je graag op weg. Laat een terugbelverzoek achter zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen.