Speakup investeert in startup RippleCom

Telecommunicatiebedrijf Speakup stapt in WhatsApp startup RippleCom om spraak en chat dichter bij elkaar te brengen voor het MKB. Speakup werkt al meer dan 20 jaar aan het koppelen van meerdere telecomdiensten om de communicatiebehoeften van ondernemingen te verbeteren. Om klantenervaring te verbeteren slaat Speakup nu een brug met startup RippleCom. Waar Speakup gespecialiseerd is in spraakcommunicatie heeft het een innovatieve nieuwe partner gevonden in de zakelijke chatspecialist RippleCom en wordt er een volgende stap gezet in de integratie tussen telefonie en chat.

Gezamelijke chatinbox

Meer dan 13 miljoen Nederlandse consumenten gebruiken WhatsApp. Uit onderzoek van de Nationale Voice Monitor blijkt dat dit ook een belangrijk kanaal is waar de consument contact zoekt met het bedrijfsleven. De oplossing van RippleCom biedt ondernemingen een eigen chatomgeving waarbinnen klantcontacten worden onderhouden en worden verwerkt. Een belangrijk pijnpunt binnen het huidige klantencontact in de Nederlandse markt is de opvolging van telefoongesprekken. Met de oplossing van RippleCom wordt het contact met de consument via chat behouden. Daarnaast lopen bedrijven door arbeidskrapte geregeld gesprekken mis en een automatische opvolging van deze gemiste telefoontjes, door middel van chat, schaalt de tegemoetkoming van bedrijven van de behoefte van hun klanten op. RippleCom heeft al in de praktijk bewezen dat haar oplossing bijdraagt aan minder gemiste afspraken en snellere opvolging, zodat de klantervaring wordt verbeterd.

Automatisering

Chat is een essentieel onderdeel van telecommunicatie. Binnen het MKB liggen op dit vlak nog veel kansen. Mede door personeelskrapte en nieuwe communicatiewensen bij de consument wordt het stroomlijnen van communicatie steeds belangrijker. Speakup in combinatie met RippleCom vormt een krachtige combinatie van chat, spraak en integratie met bestaande systemen. Door de API mogelijkheden van de platformen van Speakup te integreren met de mogelijkheden van RippleCom wordt de klantervaring van organisaties verbeterd.RippleCom helpt organisaties met communicatie via Whatsapp, maar is op termijn ook breder in te zetten.

Samenwerking met Speakup

Als vertrouwd adviseur en een cruciale schakel in de telecommunicatieketen helpt Speakup klanten en partners om de beste producten en diensten te selecteren die optimaal aansluiten bij hun specifieke behoeften. De investering in RippleCom is daarbij de volgende stap in het integreren van chat in het telecomaanbod.

Over Speakup

Europese telecomoperator Speakup combineert cloudtelefonie met chatoplossingen en diverse integraties door AI ondersteund die het MBK helpt hun medewerkers efficiënter te laten werken. Het bedrijf beschikt over een eigen netwerk, waardoor het volledige controle heeft over de dienstverlening. Veiligheid en privacy staan daarbij centraal.

De oplossingen van Speakup zijn flexibel, schaalbaar en snel inzetbaar. Data en diensten worden ondergebracht in datacenters binnen de EU, wat zorgt voor naleving van de privacywetgeving. Dankzij jarenlange ervaring en een sterke focus op innovatie weet Speakup zich succesvol aan te passen aan een snel veranderende markt.

Over Ripplecom

RippleCom bouwt aan een toekomst waar organisaties verbonden zijn. Het bedrijf gelooft dat dat open communicatie alles verandert. Geen vaagheid en geen bots die je klanten laten verdwalen. Het draait om duidelijkheid, transparantie en snelheid: precies wanneer het telt. WhatsApp is geen tool. Het is het kanaal waar jouw klant aanwezig is zonder omwegen en zonder drempels.

Voor mee informatie kun je contact opnemen met Florian Overkamp, +31 88 773 25 50, f.overkamp@speakup.nl