Veel gestelde vragen

Welkom op onze pagina met veelgestelde vragen. Hopelijk helpt dit je verder met je zoektocht naar een goede oplossing. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen. We helpen je graag verder.

  • Vragen over toestellen

    Mijn toestel werkt niet, wat kan ik nu doen?

    Heb je problemen met je toestel of heb je het idee dat deze defect is? Neem dan contact op zodat wij je kunnen helpen om een oplossing te vinden. Mocht het toestel daadwerkelijk defect zijn dan kun je het naar ons retour sturen.

    Indien je vermoeden correct is en er daadwerkelijk iets mankeert aan het toestel, dan kun je het toestel samen met het telefonisch door ons toegekende RMA-nummer retour sturen.

    Welke toestellen worden ondersteund door Speakup Compass?

    • Gecertificeerd: het toestel is getest en wordt gesupport door ons. Onze support afdeling kent deze toestellen goed zal deze altijd adviseren.
    • Ondersteund: sommige toestellen zijn niet gecertificeerd, maar kunnen we werkbaar krijgen op ons platform en hier zelfs support op bieden.
    • Known working: sommige toestellen krijgen deze titel wanneer we weten dat ze functioneren op het platform, maar wij geen tot geringe support bieden. Deze zullen nooit geadviseerd worden.

    Welke gecertificeerde toestellen biedt Speakup?

    Bij ons kan je kiezen uit twee soorten toestellen. Gecertificeerde toestellen en ondersteunde toestellen.

    De gecertificeerde toestellen zijn speciaal geselecteerd voor een optimale werking met Compass. Het installeren gaat daardoor heel eenvoudig.

    De volgende toestellen zijn gecertificeerd:

    • Snom D715
    • Snom D725
    • Yealink T46S
    • Yealink T42S
    • Yealink T40S

    De volgende toestellen worden ondersteund:

    • Snom D717
    • Snom D735
    • Snom D765
    • Snom D785
    • Snom WiMi Conference
    • Snom M700 Dect Station
    • Snom M300 Dect Station
    • Snom M215 Dect Station
    • Snom M85 Handset
    • Snom M65 Handset
    • Snom M25 Handset
    • Yealink W52 serie
    • Yealink W56 serie
    • Robin Intercom

    De volgende toestellen vallen onder ‘Known Working’:

    • SoundPoint IP 335
    • SoundPoint IP 650
    • Polycom VVX400
    • Grandstream GXP2000
    • Tiptel / Escene HS108N

    Mocht je gebruik maken van een Trunk, dan ben je vrij om je eigen toestel te kiezen.

    Mijn toestel staat er niet bij, wordt deze ondersteund?

    Wil je gebruik maken van een toestel dat hierboven niet vermeld wordt? Neem dan gerust even contact op met onze afdeling support via telefoonnummer 088-7732580 of verstuur je email naar support@speakup.nl.

    Wij vertellen je graag waarom wij bovenstaande toestellen adviseren!

  • Onderhoud & incidenten

    Ben ik tijdens onderhoudswerkzaamheden bereikbaar?

    Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud uitgevoerd wordt

    Om de stabiliteit van het netwerk te garanderen zal er af en toe onderhoud worden uitgevoerd. Tijdens deze werkzaamheden wordt er automatisch overgeschakeld op een back-up netwerk. In de praktijk zul je daarom weinig hinder ondervinden van de onderhoudswerkzaamheden.

    Als er onderhoud wordt uitgevoerd waarvan je wel last kunt hebben dan wordt dit één week van te voren aangekondigd per e-mail.

    Speakup klanten zullen door hun partner op desbetreffende afgesproken wijze geïnformeerd worden omtrent onderhoud.

    Wanneer voeren jullie onderhoud uit?

    Onderhoud aan ons netwerk wordt meestal ’s nachts uitgevoerd om de impact op jouw bereikbaarheid te beperken.

    Op de Speakup Statuspagina kun je 24/7 overal en altijd checken of er onderhoud gepland staat of dat er spoedonderhoud wordt uitgevoerd.

    Onderhoud start doorgaans na 22:00 uur en zal afgerond zijn voor 06:00 de volgende dag.

    Ik ben niet meer bereikbaar, wat kan ik nu doen?

    Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden altijd aan om eerst te controleren of je internetverbinding nog werkt.

    Hierna raden we je aan om een bezoek te brengen aan de Speakup Statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (gepland) onderhoud of een actief incident waar jij hinder van ondervindt.

    Werkt je internetverbinding en is geeft onze statuspagina geen melding weer waar je hinder van ondervindt? Dan stellen we je de volgende vragen:

    • het nummer waar vandaan wordt gebeld;
    • het nummer waar naartoe gebeld wordt;
    • datum en tijdstip van het gesprek;
    • een korte omschrijving van het probleem.

    Verzend de antwoorden op de vragen naar support@speakup.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.

    Ben je klant van onze diensten? Dan vragen we je vriendelijk contact op te nemen met jouw Speakup Partner.

    Is er onderhoud gepland?

    Voor de security van ons netwerk voeren wij wekelijks onderhoud uit. Dit gebeurt op woensdag van 22:00 tot 24:00 uur. Publicatie hiervan kan je vinden op onze statuspagina. Hier kun je 24/7 overal en altijd zien of er sprake is van (geplande) onderhoudswerkzaamheden.

    Hier verschijnt automatisch bericht, zodra Speakup onderhoudswerkzaamheden gepland heeft aan het netwerk. Ontvang je normaal gesproken deze berichten omdat je je hier al voor hebt ingeschreven, dan is er geen sprake van onderhoud in de nabije toekomst. Ontvang je deze berichten niet en ben je Partner? Dan nodigen we je uit om je in te schrijven voor deze berichtgeving van jouw voorkeur op de Speakup Statuspagina.

    Ben je klant? Dan kun je terecht bij jouw Speakup Partner. Deze zal je tijdig informeren als er onderhoud is waarvan je hinder kunt ondervinden.

  • Vragen over Speakup mobiel

    Wat is de APN voor Speakup Mobiel internet?

    • mobilenet.works (op Odido netwerk)
    • internet.mvno.mobi (op KPN netwerk)

    Hoe stel ik Speakup Mobiel internet in op Android?

    1. Ga naar het startscherm
    2. Ga naar “Instellingen”
    3. Selecteer “Netwerk & Internet”
    4. Selecteer “Mobiele netwerken”
    5. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is
      • Kies “Namen toegangspunten”
      • Maak een “Nieuw Toegangspunt” aan (+ teken)
    6. Vul nu per onderdeel de volgende gegevens in:
      • Naam: Mobiel internet
      • APN:
        • mobilenet.works (Odido)
        • internet.mvno.mobi (KPN)
      • Bij de overige onderdelen hoef je niets in te vullen
    7. Selecteer “Verificatietype” en vink “PAP” aan
    8. Ga naar “Type toegangspunt”, voer in kleine letters de tekst “default” in en sla op
    9. Vink “Mobiel Internet” aan en ga terug naar het startscherm,
    10. Je toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Zet je toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

    Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

    Hoe stel ik Speakup Mobiel Internet in op iPhone?

    Verbind je telefoon via WiFi met het internet.

    1. Selecteer “Instellingen” op het beginscherm
    2. Selecteer “Mobiel netwerk”
    3. Schakel “Mobiele data” in wanneer dit nog niet het geval is*
    4. Download en installeer het APN configuratie bestand:

    Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

    Hoe stel ik Speakup Mobiel Internet in op Windows Phone?

    1. Ga naar “Settings” / “Instellingen”
    2. Selecteer “Access point” / “Toegangspunt”
    3. In beeld verschijnt: T-Mobile NL is actief, tik op “Add” / “+”
    4. Bij “Name” / “Naam” voer je in: Mobiel Internet
    5. Bij “Acces point name” voer je in:
      • mobilenet.works (Odido)
      • internet.mvno.mobi (KPN)
    6. De overige velden laat je leeg
    7. Laat “Network Type” op IPv4 staan
    8. Zet “Authentication type” / “Verificatietype” op PAP
    9. Sla de instellingen op met het vinkje rechts
    10. Kies “Accept”

    Je ziet nu een waarschuwing dat er geen instellingen voor MMS zijn, tik nu op “OK”. Kies nu het net aangemaakte “Access point”.

    Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

    Kan ik buiten de EU bellen met Speakup Mobiel?

    Ja, dat kan in de meeste landen binnen de EU. We kunnen dit in uitzonderlijke gevallen niet voor elk land garanderen.

    Voor de meest actuele informatie over mobiel gebruik in het buitenland kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of telefonisch contact met ons opnemen via 088-7732580.

    Hoe schakel ik dataroaming in of uit?

    Om ervoor te zorgen dat je gebruik kunt maken van dataroaming in het buitenland activeer je mobiel internet op je telefoon. Dit doe je door de drie bovenstaande items afhankelijk van je type telefoon te volgen: Hoe stel ik internet in op mijn mobiel? Zorg dat je minimaal één keer data gebruikt in Nederland om te controleren of de instellingen correct werken.

    Controleer of dataroaming aanstaat op je mobiele telefoon, dit staat standaard namelijk uitgeschakeld. Als je ervoor kiest dataroaming uit te zetten als je in het buitenland bent – om kosten te besparen – dan kun je middels dezelfde stappen dataroaming ook uitschakelen.

    Welke datasnelheid biedt Speakup Mobiel?

    Speakup maakt gebruik van het betrouwbare 3G-netwerk. De maximale datasnelheid die geboden kan worden is vanaf 14,4 Mbp en loopt op als je liever gebruik maakt van het 4G netwerk. Bij Speaku p is het mogelijk hierin te wisselen.

    Heb je vragen? Dan kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of bel naar 088-7732580.

  • Vragen over Vast & Mobiel

    Doorverbinden zonder ruggespraak

    Je kunt door ook iemand doorverbinden zonder ruggespraak, dan krijg je dus niet eerst iemand anders aan de lijn (bijvoorbeeld je collega). We leggen kort uit hoe dit werkt.

    • Klik op ‘toetsen’;
    • Druk in: *8;
    • Typ de extensie in van diegene naar wie je wilt doorverbinden, gevolgd door #;
    • Je hebt nu iemand rechtstreeks doorverbonden.

    Doorverbinden met ruggespraak

    Doorverbinden met ruggespraak houdt in dat je eerst diegene aan de telefoon krijgt naar wie je het telefoontje doorverbindt.

    • Klik op ‘toetsen’;
    • Druk in: *4;
    • Je hoort nu een transfer, typ vervolgens de extensie in van degene naar wie je wilt doorverbinden gevolg door #;
    • Je krijgt nu die persoon aan de lijn. Geef je informatie door en hang vervolgens op. Wil je annuleren? Klik dan op #;
    • Je hebt nu de persoon doorverbonden.

    Inloggen met VAMO

    Inloggen op vast & mobiel is eigenlijk heel makkelijk. Je moet het alleen even weten. Volg dit stappenplan als je wilt inloggen:

    • Ga op je telefoon naar je ‘toetsen’;
    • Vul in: *1*[jouw extensie*]. Is jouw extensie 123? Dan vul je dus het volgende in: *1*123 en daarna druk je op ‘bellen’;
    • Nu ben je ingelogd.

    * Jouw extensie is jouw persoonlijke telefoonnummer, deze bestaat uit drie cijfers. Bijvoorbeeld: 123.

    Uitloggen op VAMO

    Ook het uitloggen op vast & mobiel is heel makkelijk. Wederom moet je dit gewoon even weten. Hoe log je uit?

    • Ga naar ‘toetsen;
    • Kies: *1*;
    • Je bent nu uitgelogd.

Vraag nog niet beantwoord?

Kom je er niet uit of staat je vraag er niet bij? Dan kun je het best even mailen naar support@speakup.nl of bellen naar 088-7732580.